05 March 2009

Selamat Tinggal langitillahi.blogspot.com



Assalamu’alaikum.

Apa khabar semua?

Saya berdoa kepada ALLAH, agar kita sama-sama sihat dalam nikmat keimanan dan ISLAM yang dihadiahkan oleh ALLAH SWT kepada kita.

Baca tajuk di atas?

Adakah saya hendak menggantung pena?

Tidak.

Malah saya hendak melangkah dengan lebih jauh, teratur dan kemas.

Satu peristiwa telah berlaku, dan penyusunan ALLAH SWT juga adalah yang terbaik.

ALLAH benar dengan firmanNya...

" Dan ingatlah ketika RABB kamu memaklumkan, sekiranya kamu bersyukur maka AKU akan tambahkan untuk kamu(nikmat kamu)...."

Justeru, suka cita dimaklumkan, bahawa saya kini sudah mempunyai website tersendiri.

InsyaALLAH, kini dengan lafaz bismillah, saya menjemput semua pelawat blog saya untuk kita sama-sama memulakan perjalanan baru, di website saya yang bernama Langit Ilahi.

Alamat website itu adalah, mudah sahaja...

langitilahi.com

Temanya masih sama, iaitu Mari Menjadi HAMBA.

Website Langit Ilahi ini, banyak kelebihannya berbanding blog Langit Illahi sekarang. Antaranya, akan ada ruangan forum. Maka untuk anda yang ingin berkongsi masalah, menimbulkan persoalan, atau ingin meminta bantuan, maka boleh luahkan di situ. Blog itu juga akan ada kelebihan mendownload bahan-bahan. Saya akan sediakan bahan-bahan fikrah untuk anda download dan jadikan simpanan bacaan di rumah. Blog itu juga akan menyediakan video-video klip menarik, sama ada berkenaan dengan saya, mahupun berkenaan dengan penasyid-penasyid, atau video klip yang memberikan makna sesuai dengan tema Langit Ilahi, Mari Menjadi Hamba.

Untuk masa ini, mungkin hiasan website itu masih belum cantik dan kemas sangat. Isinya juga, macam saya kata, video dan sebagainya, masih belum ada apa-apa lagi. InsyaALLAH, dari masa ke semasa, saya akan tambah bahan di dalamnya, dan mendaki sedikit demi sedikit. Sahabat saya Ihsan Berahim juga akan mengupgradekannya menjadi lebih kemas dari masa ke semasa. Macam blog Langit Illahi juga, awal-awal dulu pun tak lah ada isi apa-apa, tidaklah sekemas mana.

Apa pula yang akan terjadi kepada blog Langit Illahi?

Blog ini akan dibiarkan begini untuk beberapa waktu, dengan post ini sebagai post terakhir. Sampai masa, bila saya siap meletakkan semua artikel saya ini di dalam komputer saya, maka saya akan memadamkan blog ini. Untuk pengetahuan anda, semua artikel tazkirah di dalam blog ini akan dipadam terus dan tidak akan disiarkan semula kerana buku motivasi saya hampir keluar di pasaran dalam masa terdekat ini.

Setakat ini sahaja perkongsian kita di Blog Langit Illahi. Selepas ini, kita akan beralih ke tapak baru, Website LangitIlahi.com untuk terus sama-sama duduk sebentar, muhasabah diri, beriman dan mengoreksi diri kita untuk menjadi hamba kepada ALLAH SWT.

Saya berharap, kalian teruslah melayangkan doa kepada saya, doa-doa kalianlah yang memapah saya dalam perjalanan hidup yang penuh mencabar ini, dan menemani saya dalam mempertingkatkan potensi diri. Marilah kita bersama-sama saling lengkap melengkapi. Sama-sama kita bergerak untuk menjadi hamba ILAHI.

Semoga ALLAH redha dengan kita semua...

Saya sayang kalian kerana ALLAH...



~Salam sayang daripada saudara kalian ini...

Hilal Asyraf



ps: buat masa ini, saya masih suka mengulang-ulang kata-kata saya...

" Melakar langit sejarah, membina awan impi, bila aku menjejak, maka ia akan menjadi pasti"


26 comments:

sinar_islami said...

pasti yang lebih baik
teruskan berjuang

senorita nadya said...

kenapa ya diri ini rse sebak jek.
erm.tahniah n smoga sentiase sukses.

Xyna said...

Congrats Hilal for taking one more step towards heaven Insyallah. I will definitely miss this blog and looking forward to good tazkirah in your website. Unfortunately I faced some prob conecting to your site. Lambat sikit. Maybe because it is new..

+akufobia+ said...

walla.tahniah.ngee.makin canggih makin hebat.harapharap macam tu la.ameen.teruskan menjadi hebat.ngee.

dan said...

hilal...makin susah pulak nak bukak website baru...

huhu

blog ni lagi senang nak load...

Cik LuLu said...

tahniah!maju setapak lagi =)

Hilal Asyraf said...

kpd sinar_islami...

terima kasih.. ana akan usaha dengan lebih kuat

kpd senorita nadya...

sebak gembira atau sebak sedih?
jangan risau, kita mulakan permulaan baru di website langit ilahi.

kpd Xyna..

thanks teacher.. i'm looking forward for ur coming... insyaALLAH sekarang website dan elok dah. Teacher boleh datang tanpa masalah.

kpd +akufobia+

hu hu.. apa yang hebatnya.. kita semua manusia, yang hebat dan mulia itu adalah sesiapa yang lebih takwanya kpd ALLAH

kpd dan..

website sudah diperbaiki... yok datang...

kpd cik lulu..

terima kasih.. doakan supaya saya istiqamah

qurratulaini said...

terus melangkah ke hadapan, hilal..
doa akk titip dari kejauhan :-)

itminaan90 said...

Assalamualaikum...
Fuh! I almost jumped from my chair when i read the title..
Lucky me, got to pay a last visit here.
Happy that u're making a progress,MasyaAllah!
May Allah increase ur ikhlas,piety and steadfastness...
Allah show us the righteous path towards Jannah!

Hilal Asyraf said...

kpd imtinaan dan qurratul aini..

terima kasih banyak2..

terus setia di halaman baru itu..

doakan ana banyak2 juga ya..

http://langitilahi.com

~Hilal Asyraf

sufiyyah zulkifli said...

junior saya minta izin nak ambil artikel dari sini untuk bahan tarbiyah kat sekolah.
dia nak ambil yang maulidurrasul.

boleh ke?

Hilal Asyraf said...

kpd sufiyyah Zulkifli..

silakan..

cuma pesan pada dia, harap letakkan nama saya dan alamat blog saya pada artikel yang diambil


http://langitilahi.com

~Hilal Asyraf

Nik Sharolbahri Bin Nik Rani said...

salam takzim dan ziarah.................

Hilal Asyraf said...

kpd nik sharolbahri...

terima kasih atas ziarah..

blog ini tidak akan lagi diupdate..

jadi jemput bertandang ke website saya ya.

http://langitilahi.com

semoga ALLAH redha

~Hilal Asyraf

Suri said...

salam saudara hilal..tak taula klau sy dh terlambat menjejak blog ni.walau ape pn,salam perkenalan di website baru nnt ya? ^_^

ASHARI HAMDAN said...

salam kenal.... selamat berpuasa.

-И α Ě ɨ Ľ α- said...

its too late for me.
nak jejak blog saudara yg baru :)

anissha balqis said...

saya suka membaca buku yang hilal asyraf tulis....saya jadi lebih semangat untuk menjalani kehidupan

alynalfalah said...

tahniah hilal asyraf..
penulisan kaumu amik menarik minat saya untuk terus menikmati keindahan ISLAM.....truskan usahamu.....masih ramai yang memerlukan pandangan orang yang ada lontaran untuk mengembangkan idea

alynalfalah said...

banyak ilmu yang manfaat....saya teruja penyampaian kamu walaupun dalam bersahaja..namun kesan pembaca bagi saya betul2 KENA BUKU DENGAN RUAS.....SALAM UKHWAH....

HIDAYAH said...

aslm saudra hilal...sy bru je tau tntg blog saudra..sy dpt pnjmn bku nvl b'tjuk TERASING dr sdara sy...p'tma kli bce trus t'pikt dgn hasl tulisnnya..truskn ye...

tam said...

live god ilahi turkish song see.

tentang buah said...

Vimax | Vimax Asli | Vimax Canada | vimax original | Obat Pembesar Penis

Vimax | Vimax Asli | Vimax Canada | Vimax Indonesia | Ciri Vimax Asli

Vimax Asli | Vimax Canada | Vimax Asli

terimakasih, semoga admin sukses selalu

awdawd said...

trimakasih infonya,,
sangat bermanfaat,,
mantap,,

Rani said...

jual obat gatal | jual obat de nature | jual obat | gang jie | gho siah | pipeca | bersih darah de nature | jual obat wasir | jual obat de nature | jual obat herbal | ratu rapet | jual obat wasir | gang jie gho siah | jual obat | gang jie | jual obat kutil kelamin | jual obat kutil | harga obat kutil | salep kutil | cream kutil kelamin | jual obat kutil | perontok kutil

Widya Sena said...

cuka obat kutil kelamin | dimana beli obat kutil kelamin | harga obat kutil kelamin di apotek | jenis obat kutil kelamin | jual obat kutil kelamin di apotik | jual obat kutil kelamin jakarta | jual obat kutil kelamin murah | jual obat kutil kelamin surabaya | kulit pisang obat kutil kelamin | nama obat kutil kelamin di apotik